Sunday, May 22, 2016

presents

Bismillahirrahmanirrahim.  

Sebenarnya aku nak tulis pasal benda lain haha. Tapi tba-tiba waktu nak menulis ni akak rumah pasang nasyid Hijjaz-Permaisuri Hati, pastu aku pun fefeeling la layan. 


Di antara kekasih pilihan di hati
Punyai budi penghias diri
Wajahnya lembut biasan pekerti yang tinggi
Indahnya perhiasan duniawi

Di antara diriku jua dirimu
Hanya mengharap cinta yang satu
Ku binakan mahligai impian mu
Oh sayang ikhlaskanlah hati mu

Malumu bernilai
Katamu berhikmah
Hatimu tulus suci dan murni
Hanya diri yang halal
Engkau serahkan segala
Untuk mencari redha Ilahi

Benarlah! cinta buta melalaikan
Tanpa memikirkan batas syariatnya
Semuanya itu hanya ujian di dunia
Ia adalah mahar untuk kita ke syurga

Kau permaisuri di hatiku
Di dunia ini kau penghibur
Menjunjung kasih amanah Ilahi
Ku pasti akan terus menyayangi
Terima kasih ucapan ku beri
Kau hadiahkan ku cahaya hati
Ku pimpin tanganmu oh kasih
Meniti hari
Semoga kita dapat bersama
Sampai kepadaNya
Di syurga sana

Tuhan kekalkanlah
Permaisuri hatiku
Untuk menemani
Dalam menggapai cintamu


Nasyid ni ada sejarah sendiri untuk aku. Ingat lagi antara video pertama yang aku pernah buat awal-awal zaman baru nak up dulu, aku guna lagu ni. Aku tak ingat waktu tu aku Darjah 6 atau Tingkatan 1. Video slideshow je pun. Hahaha. Zaman excited gila explore transition kat Windows Movie Maker. Buat video untuk anniversary dua pintu syurga aku. Lepas tu burn dalam CD, bagi sekali dengan kad ucapan. Bapak la.. rindu gila. Hahaha. Mimpi je la nak ada lagi semua tu sekarang. 

Sebenarnya aku nak tunjuk hadiah hari jadi aku. Haha. Berlagak.


Everyone's being so sweet like heaven 

Dapat new baby and now I can wake up every morning with another smile by my side hehe

I got a lot of chocolatess I just looovee chocolatesss :D

After 5 days pun still dapat birthday cake haha why everyone comel sangat I pun tak tahu :3
Alhamdulillah ala kulli hal.. 

Andai kata suatu hari nanti aku dah tak ada, (it's something yang pasti berlaku, kan?) Aku nak korang tahu yang aku sangat menghargai semua ni. Untuk orang-orang macam aku, benda sekecil sticky note yang korang bagi pun aku akan sayang sangat. Thank you for making me feel like I'm really somebody. 

Mungkin aku bukanlah orang yang memudahkan jalan dnt korang pun. Bukan pun tempat korang berkongsi rasa, bukan orang yang korang akan pilih kalau nk cerita apa-apa, tapi korang sayang dan jaga aku dari dulu mula-mula sebagai mad'u korang, sekarang mungkin kita dah bergerak sama-sama walaupun aku masih rasa belum bersedia dan tak layak. Paling-paling pun aku gembira sebab dapat menjadi sebahagian daripada kenangan dnt korang. Terima kasih untuk segalanya <3 div="">

****

Harini aku pergi maktabah, then maktabah tutup so aku pergi Cuzins. Cari semangat nak belajar. Okey la, haha. Boleh start something. Aku nak juga dapat result cemerlang macam orang lain. Huhu. Doakan aku.

Okey nak tutup dengan nasyid yang akak rumah tengah now playing sekarang. Haha. Esok nak pergi maktabah lagi. Semoga Jehaada kembali bersemangat, yoshhh!


Engkaulah ratu di mahligai permata 
Istana bayangan syurga 
Harta dan takhta mengaburi mata 
Tersesat dikau di terang cahaya 

Langsung tidak kau endah kata bicara 
Utusan hud-hud yang benar 
Seruan mengajakmu taat Yang Esa 
Tinggalkan menyembah tuhan sang suria 

Balqis, kau bijak dalam menilai dan membuat pemilihan 
Di antara yang sementara dan yang kekal buat selamanya 
Keindahan dunia yang hanya pinjaman untuk seketika 
Atau kebahagiaan hidup di akhirat yang dijanjikan-Nya 

Tak perlu kau singkapi labuhan kainmu 
Ketika kau melangkah ke istana Sulaiman 
Bukannya air yang kau pijak tapi kaca 
Terpedaya dikau dek kemilauan sinarnya 

Hanya sekelip mata mahligaimu pun beralih 
Abid memindahkannya tanpa kau sedari 

Kebijaksanaan Sulaiman telah merubahi sekeping hati 
Akhirnya Balqis akur jua akan kelemahan pada diri 
Kau kutip iktibar dari apa yang telah engkau lalui 
Menjadikan kau isteri yang taat kepada seorang nabi 

Pangkat dan jua harta tak menjamin bahagia 
Cantik dan keayuan wajah kan pudar akhirnya 
Kemiskinan di dunia tak bererti kau terhina 
Itu hanya di pandangan mata 
Kemewahan tidak bermakna hidupmu akan sentosa 
Kesempurnaan, Tuhan menilainya... 



Wassalam. Musirrah Naim.






No comments:

Hidup ini adalah keyakinan dan PERJUANGAN.. dan PERJUANGAN mukmin yg sejati tidak akan berhenti kecuali kedua tapak kakinya, TELAH MENGINJAK KE PINTU SYURGA...

-Imam Ahmad ibn Hanbal-