Saturday, July 23, 2016

Private

Bismillah.

Yeayy hi there world, I mean hi there myself, hahaa. So this is my first entry after I privatised my blogger. Omo best gila okey thinking that tak ada orang dah akan baca or judge kau or get the negatives thoughts from me after reading this. Haha. It's kinda making decision to wear a healthy mask, so that the germs I brought wouldn't be transferred to close people kahkah.

Oh my God imma so happyyy. Aku rasa lama-lama aku jadi introvert lah gini lel haha.

I swear last weekend was extremely bad. Maybe everything terkumpul-kumpul lepas tu syaitan buat main kepala aku. Huh. I was screaming holding knife in the kitchen, best gila menjerit ok. Kalau tak sebab aku fikir nak masuk syurga, maybe pisau tu dh makan aku. Then second day I was screaming in the bathroom. Dua hari ni syaitan asyik suruh aku fikir pasal Tuhan. Jahat kan syaitan? Dia memang suka nak orang masuk neraka sama-sama dengan dia. Tapi Tuhan baik. Tuhan sedarkan aku, itu bukan aku. Itu cuma depresi aku. I am not depression.

Kesian la kawan-kawan dan ahli rumah aku :'( Aku malu nak kawan dengan semua orang. Berapa orang je boleh terima aku lagi? Berapa orang je boleh faham yang aku bukan macam apa dorg nampak? Sekali aku break down, berbulan-bulan mujahadah aku akan hancur berderai depan mata manusia.

Kesiannya kawan-kawan aku !

Aku dah nampak siapa kawan yang benar-benar kawan. Sepanjang 'sakit' aku datang ni, Sue dengan All je (selain ahli rumah) yang tanya pasal aku. Aku dah mula sedar. Tak pe lah, kalau ketenangan dan kegembiraan yang dorang cari dalam persahabatan, bukan akulah sahabat itu. Aku tak ada apa-apa nak offer, not even myself. Aku takkan berharap lagi pada Nadiah, atau Paan, atau Kak Han, atau akhowat lain. Aku takkan cerita apa-apa lagi pada mereka. Aku taknak susahkan sesiapa lagi. Biarlah mereka dengan perjuangan mereka. Biarlah aku tanggung sendiri sakit aku, ubat sendiri luka-luka aku. Tiga tahun dah terlalu lama untuk aku hanya menerima dari mereka. Biarlah mereka rehat dan memberi pada orang-orang yang tak menyerabutkan fikiran mereka.

Cuma suatu hari nanti kalau aku dah sembuh, aku nak jaga orang-orang macam aku. Aku akan sedaya upaya bertahan untuk jaga mereka, sebab aku tahu sakitnya duduk dalam satu jasad yang kau kena berkongsi dengan makhluk pelik.

Aku bukan menafikan kasih sayang yang kawan-kawan aku beri. Tapi tak adil kan mereka ada lelaki yang boleh merasionalkan emosi mereka? Mereka boleh cerita pada ayah, abang. Aku ?

Tuhan Maha Mengetahui.

Dulu aku fikir cita-cita aku nak jadi penyabar.

Lama-lama aku sedar, aku dah penyabar. Aku bukan budak jahat. Aku cuma terperangkap dalam jasad aku sendiri. I am fighting my own self.

Those symptoms are not me. Those are the symptoms of depression.

I am not depression.

Jadi, aku dah jumpa cita-cita aku yang baru.

Cita-cita aku, nak sembuh dari sakit ni :')

Jangan putus asa dengan rahmat Tuhan, Jehaada. Kau boleh hadapi ini seorang diri. Ya, seorang diri. Hanya aku dan Tuhan. Remember ?

Wassalam, Musirrah.



No comments:

Hidup ini adalah keyakinan dan PERJUANGAN.. dan PERJUANGAN mukmin yg sejati tidak akan berhenti kecuali kedua tapak kakinya, TELAH MENGINJAK KE PINTU SYURGA...

-Imam Ahmad ibn Hanbal-