Saturday, June 23, 2012

ubat

Bismillahirrahmanirrahim

Di keheningan malam.. tafakur di kesyahduan. Merindui janjiMu Tuhan, bantuan di perjuangan.
Ku titiskan air mata taubat segala dosa. Moga terangkat penghijab qalbu, antara Kau dan aku..
[Tafakur- Zikraa]

Dari Abu Hurairah ra, ia berkata : Nabi saw bersabda : Allah swt berfirman :
"Aku adalah menurut sangkaan hambaKu kepadaKu, 
Aku bersamanya apabila ia ingat kepadaKu.
Jika ia ingat kepadaKu dalam dirinya, maka Aku mengingatinya dalam diriKu.

Jika ia ingat kepadaKu dalam kelompok, 
maka Aku mengingatinya dalam kelompok yang lebih baik dari kelompok mereka. 
Jika ia mendekatiKu sejengkal, maka Aku mendekatinya sehasta. 
Jika ia mendekatiKu sehasta, maka Aku mendekatinya sedepa. 
Jika ia datang kepadaKu dengan berjalan, 
maka Aku datang kepadanya dengan berlari."
[Hadis Qudsi- Bukhari, Tarmidzi dan Ibnu Majah]











Manusia selalu 'sakit' sebab mereka tak guna 'ubat' yang Allah dah sediakan.

Lalu apa yang telah aku lakukan selama ini ya Allah.
Ampuni aku untuk setiap pandangan yang tidak terjaga, untuk lisan yang merayu dan hati yang tak terhijab.
Astaghfirullahal 'azhiim..

Wassalam..Musirrah.



.

No comments:

Hidup ini adalah keyakinan dan PERJUANGAN.. dan PERJUANGAN mukmin yg sejati tidak akan berhenti kecuali kedua tapak kakinya, TELAH MENGINJAK KE PINTU SYURGA...

-Imam Ahmad ibn Hanbal-