Saturday, September 8, 2012

aieshahyusof

Bismillahirrahmanirrahim

Dear Cik Shada (nak sangatt kan, haha)
Thanks tiga tahun ni jadi kawan yang terlalu baik. Aku tak boleh lupa tyme kita form 3. First time aku sharing-moments dengan kau waktu koko main badminton. Tapi tak sangka, selain naik bas sama-sama, pasal orang-orang tu kita jadi rapat kan, haha.

Form 4,  kita start jadi tablemate. Dia ni sumpa rajin gilaaaaa. Aku pulak suka tido main borak.
Hari pertama masuk 4 ibs, kau ajak aku cerita pasal diri masing-masing hecewaahhh.
Kita berdua taknak kelas ni tapi terpaksa masuk.. di sini kita berdua survive, and yeah maybe aku macam lagi survive dari kau haha.. tapi tu dulu.

Sampailah kita masuk 5 ibs kita masih tablemate, duduk pun tempat yang sama macam tyme form 4 dulu. (warisi tempat sape ek.. haha ). Tapi apa yang berlaku berbeza antara kita berdua.
Kau survive, dan aku tewas.  Kau boleh hidup dalam kelas tu, sedangkan aku semakin hari makin jatuh.. Betul orang cakap, hidup ni ibarat roda. kejap kita kat atas, kejap kat bawah.

Tahu apa beza Nur Jehaada dengan Siti Aieshah ?
Siti Aieshah ya rabbi raaaaaajinnnnn sangat, tapi dia selalu tak yakin.
Nur Jehaada selalu yakin gilerr amboihh, tapi pemalas ya Tuhan je la tahu. HAHA ^^"
akhir jadinya, aku nasihat kau bila kau patah semangat, kau nasihat aku bila aku malasmalas.

itulah kita selama tiga tahun ni.






 HAPPY 17th BIRTHDAY SITI AIESHAH MOHD YUSOF :)
Semoga rahmat dan kasih sayang Allah ke atasmu sahabatku, semoga ukhuwwah ini kekal hingga ke firdausNya, hehe :P .kita straight A sama-sama tau SPM. 

"Jangan usaha sebab nak berjaya dengan usaha tu. Kita usaha sebab nak dapatkan pertolongan Allah. Kerana dengan pertolongan Allah je kita boleh berjaya. Tapi disebabkan Allah hanya akan tolong orang yang berusaha dan yakin padaNya, sebab itulah kita kena belajar betul-betul dan kena yakin, "

wa man yattaqillaha yaj'allahu makhraja, wa yarzuqhu min haisu laa yahtasib.
wassalam, Musirrah.

 .

No comments:

Hidup ini adalah keyakinan dan PERJUANGAN.. dan PERJUANGAN mukmin yg sejati tidak akan berhenti kecuali kedua tapak kakinya, TELAH MENGINJAK KE PINTU SYURGA...

-Imam Ahmad ibn Hanbal-