Thursday, May 31, 2018

Lelaki #unpublishedDraft

Bismillah.

"Dah la tu, masuk je la group batch weh, banyak maklumat kau terlepas nanti,"

"Takleh la, kau tak faham,"

"Kau kena fikir, lebih banyak manfaat ke mafsadah?"

"Mafsadah," dengan yakin dia membalas. Kedua orang sahabatnya menghela nafas berat.

"Memang la group tu ada merepek tapi banyak maklumat penting semua inform dalam tu,"

"Takleh la, aku tak leh masuk group yang banyak sangat lelaki, nanti aku menyampah,"

"Betul ni aku cakap, aku tak boleh. Apa je yang dorg merepek, mesti aku rasa geram, rasa nak marah. Nanti diorang buat lawak bodoh mesti aku menyampah and rasa nk balas suruh diam. Aku tak boleh nak hadap semua tu. Aku nak jadi penyabar. Aku kena tinggalkan jugak semua benda yang boleh ganggu kesabaran aku,"

"Kau fobia sangat ni.."

"Entah lah.."

Drafted: 14/12/2015

No comments:

Hidup ini adalah keyakinan dan PERJUANGAN.. dan PERJUANGAN mukmin yg sejati tidak akan berhenti kecuali kedua tapak kakinya, TELAH MENGINJAK KE PINTU SYURGA...

-Imam Ahmad ibn Hanbal-